Estelle – ett fräsigt bluesnamn

Så fick hon alltså namnet Estelle, tösabiten. Ett namn som cirka alla, rojalister och republikaner, verkar ha någon mer eller mindre välgrundad åsikt om. Jag hoppas att Estelle får ett bra och fint liv, även om jag hade föredragit att rösta fram min framtida statschef i ett demokratiskt val. (Kanske skulle jag rösta på Estelle, vem vet, men jag vill gärna välja!)

I vilket fall. Jag tycker det är ett tjusigt och fräsigt namn på en tjej. Det har dessutom vissa bluesanor! Estelle Yancey, född Estelle Harris i Chicago 1896, sjöng blues, bland annat tillsammans med sin make Jimmy Yancey, som spelade piano.

Nedan tillsammans med Little Brother Montogomery

En reaktion på ”Estelle – ett fräsigt bluesnamn

Kommentera

