Morrissey ger ut självbiografi i december

Reader meet author.
Reader meet author.

Enligt uppgift har Morrissey nu skrivit på ett avtal med Penguin books, värt två miljoner pund, för att ge ut sin självbiografi. Morrissey ge ut boken om sitt liv någon gång i december i år.

Jag kommer givetvis att köpa boken så fort jag bara kan. Samtidigt. Självbiografi och Morrissey. Kombinationen känns inte given. Det må så vara att hans texter till stora delar är självbiografiska. Men sakprosa är en annan sak. Har Morrissey någonsin varit kristalklar och öppen om sitt privatliv i något sammanhang?

Jag hoppas verkligen att jag kommer få reda på något nytt och ärligt om människan Morrissey. Jag vill veta mer om hans barndom, hans tonår och de händelser och människor som format både hans person och artisteri.

The innocent are named and the guilty are protected, säger Morrissey till NME.

En reaktion på ”Morrissey ger ut självbiografi i december

Kommentera

