Det här med att inte bara blogga om döda blueshjältar

Sajten Second Opinion, som ägnar sig åt mediekritik, bad om att få publicera mitt blogginlägg om Takida och Gaffaskribenten. Det gick så klart bra. Du kan läsa den här. Fast det är ju så att säga samma text som den här. Vilken valfrihet!

Snart blir det fler renodlade bluesinlägg – jag lovar – men det är alltid kul att då och då publicera inlägg som har någon som helst relevans för 2000-talet mediediskussion. ”Nyckeln verkar vara att inte blogga om folk som dog för väldigt länge sedan”, konstaterade jag och en polare nyligen.

Men. Jag låter kärleken leda mig min väg. Så räkna med blues. Hoppas det är ok.

Kommentera

