Bob Dylan låter bättre när andra sjunger

Bob Dylan. Helt enkelt.
Bob Dylan. Helt enkelt.

Så fyller Bob Dylan 70 bast. Grattis. Själv har jag en minst sagt avspänd relation till Bob Dylan. Jag har nog egentligen inte hört mycket mer än hitsen, och det låtar jag tycker är bäst är de som andra medverkar i. Till exempel tycker jag The Band lyfte Forever young något grymt i The Last Waltz. Och hur ofta Bob Dylan än spelar All Along the Watchtower live, tillhör låten ändå Jimi Hendrix. Detsamma gäller It ain’t me babe och Girl from North Country, som Johnny Cash framförde med den äran.

Men vilka låtar. Hatten av. För eller senare kommer väl även jag trilla dit.

En reaktion på ”Bob Dylan låter bättre när andra sjunger

Kommentera

