The saturday Night Blues Band – blues från Calcutta

Via den helt formidabla bloggen American blues blogg fann jag The saturday Night blues band, ett skönt bluesgäng från Indien. Jag har tidigare inte hört någon blues/bluesrock från denna kontinent vilket säkerligen säger mer om mig och min begränsade horisont än bluesbeståndet i Indien. Som jag tidigare skrivit tenderar jag att fästa blicken mot USA och möjligen britbluesens England, och jag vågar knappt tänka på hur mycket jag missar från övriga delar av världen. Ironi: Bluesen härstammar från Afrika men jag känner inte till ett enda bluesband från Afrika.

Kommentera

