Skulle du kunna gilla en fastighetsmäklare?

Föga sexigt.
Föga sexigt.

Idag sitter jag och funderar över mäklare, bostäder, inredning –  allt som har med att bo, och bostäder, att göra. Jag ska hjälpa en god vän och väletablerad mäklare att arbeta med sociala medier – främst Facebook.

Min grundläggande fråga: Varför ska folk gilla henne, och hennes firma, på Facebook?
Jag har redan kommit fram till några saker.
På Facebook ska man primärt inte, eller inte alls, kränga grejer eller tjänster. Vem vill erbjudas köttfärs till extrapris när man går med i Facebook?

För mig handlar det om att min kompis sida verkligen ska erbjuda ett mervärde. Något annat, en bonus som man bara hittar på Facebook. Om du letar bostad – vad vill du då ska poppa upp i din newsfeed på Facebook?

Jag tänker mig till exempel att min kompis bjuder på bra tips om vad man ska tänka på när man letar bostad. Hur homestajlar man utan att blanda in en dyr firma? Hur genomskådar man lockpriser?

Jag tänker mig också att min kompis är frikostig med länkar till andra sajter, som berör bostadsmarknaden, fastighetsskatt, inredning – you name it. Till exempel sånt här.

Bland annat.

Vad krävs för att du skulle gilla en fastighetsmäklare?

3 reaktioner på ”Skulle du kunna gilla en fastighetsmäklare?

  1. Jag skulle uppskatta att veta vilka fällor man kan undvika när man själv ska ha en visning, men också vad man verkligen ska hålla koll på då man tittar på hus/lägenhet. För vissa är det uppenbart vad som kan vara ”faror” då man är i köpartagen, men för många av oss är det inte självklart.
    Tex. Hur vet man om föreningen är bra?

Kommentera

