När musiken saknar både snopp och snippa

Inte min ofta sjukligt politiskt korrekta bekantskapskrets (känner många journalister) råder konsensus om vissa saker. Som att SD är skit . Att det är nyttigt att motionera och dumt att säga lebb. Såna grejer. Fair enough.

Det råder även enighet om att absolut jämställdhet och en könsneutral approach till barnuppfostran är att föredra. Här osäkrar jag min glock och ställer  mina tjänster till värdekonservatismens förfogande. Jag vet vad som händer när det könslösa, neutrala tar plats i musikvärlden.
Vill du kalla din dotter eller som för hen? Fine. Men, vill du verkligen ha ännu ett Steely Dan?  Har du hört detta band? Sexualdämpande är liksom förnamnet. Det spelar ingen roll att bandet, lustigt nog, tog sitt namn efter en ståldildo i William S. Burroughs the Naked Lunch.
Jag trodde inte att musik kunde vara per definition könslös. Ett neutrum. Ett das. Jag hade fel. I jämförelse med Steely Dan framstår Toto som en manlig, kollektiv uppenbarelse av Beyonce.

Uppfostra jämställt men tänk ändå lite på vad ni gör med ungen. Och glöm inte att bra musik luktar kön. Steely Dan kan man säga luktar lite fis.

En reaktion på ”När musiken saknar både snopp och snippa

Kommentera

